Home Rozhovory Za hranice cookies: Jak platforma Hybrid poháněná AI formuje budoucnost reklamní technologie

Za hranice cookies: Jak platforma Hybrid poháněná AI formuje budoucnost reklamní technologie

by Redakce
Adam Iwinski

AI Crunch Voice | V tomto rozhovoru se Adam Iwinski, CEO společnosti Hybrid Europe, věnuje tomu, jak špičkové technologie umělé inteligence posouvají reklamní technologii (Ad tech) vpřed. Adam Iwinski osvětluje jedinečný přístup společnosti Hybrid ke zvládnutí nadcházející éry po cookies, jejich inovativní reklamní řešení zajišťující brand safety a ambiciózní plány na globální expanzi. Zjistěte, jak společnost Hybrid nastavuje nové standardy v digitální reklamě prostřednictvím technologické inovace.

Adame, mohl byste podrobněji popsat konkrétní technologie umělé inteligence, které pohánějí platformu Hybrid, a jak zvyšují efektivitu digitální reklamy?

V Hybridu je většina našich technologií poháněna AI, jako například VOX AI-Vision. Když jsme před pěti lety spustili VOX, byl založen výhradně na počítačovém vidění, což umožňovalo rozpoznávání objektů na obrázcích na webových stránkách. Minulý rok jsme představili kontextové cílení, což výrazně rozšířilo možnosti. Nyní dokáže rozpoznávat objekty nejen na obrázcích, ale také ve videích a na vybraných trzích i v audiu, a rozumí jak obsahu, tak kontextu.

vox
VOX AI-Vision. Autor: Hybrid Europe

Kdo je hlavní cílovou skupinou vaší platformy a jak přizpůsobujete své služby jejich konkrétním potřebám?

Našimi hlavními partnery jsou reklamní agentury, včetně franšíz a lokálních subjektů napříč různými trhy, jejichž klienti jsou převážně velké, renomované značky. Občas však realizujeme kampaně také přímo pro klienty. Naše klíčová nabídka je full-service model, což znamená, že zvládáme všechny aspekty kampaně – od přípravy přes spuštění až po analýzu – v rámci integrovaného ekosystému Hybrid. Vynikáme v uspokojování potřeb našich klientů díky zaměření na inovace a unikátní řešení, které jinde nenajdou.

Jaké jsou výhody technologie VOX pro vydavatele?

Technologie VOX představuje skvělý a inovativní nástroj nejen pro inzerenty, ale také pro vydavatele. Nabízí zcela nové umístění reklam, díky kterému mohou vydavatelé získat dodatečné příjmy, které dosud neměli, a to bez rizika přeplnění jejich stránky reklamami, díky uživatelsky přívětivému formátu In-Image.

Kromě toho si vydavatelé mohou sami rozhodnout, jak často se budou reklamy na jejich webu zobrazovat. Reklamy, které se objevují na obrázcích, jsou vždy úzce spojené s kontextem stránky, což je činí méně rušivými a lépe integrovanými s obsahem. To vše potvrzuje extrémně nízká míra zavření In-Image reklam, která je nižší než 1 %.

Jak se Hybrid odlišuje od ostatních hráčů na Ad tech trhu?

Myslím, že nejdůležitějším aspektem je to, že se nám podařilo vytvořit a implementovat vlastní komplexní ekosystém. Fungujeme jako SSP (Supply Side Platform), DSP (Demand Side Platform) nebo DMP (Data Management Platform), a máme vlastní kreativní platformu a systém reportingu. To nám umožňuje dohlížet na kampaň od začátku do konce.

Navíc systémy umělé inteligence, které používáme, jsme nejen postavili, ale také je sami trénujeme, což nás odlišuje od konkurence a umožňuje nám přizpůsobit naše řešení individuálně pro každého klienta. Kromě toho jsme průkopníky ve formátu In-Image, který používá VOX, což zvyšuje viditelnost a zapamatovatelnost našich kampaní.

Jak zajistíte brand safety při nasazování programatické reklamy?

Pro zajištění brand safety využíváme technologii podobnou té, která je použita ve VOXu. Naše AI je navržena tak, aby rozpoznávala prvky webových stránek a identifikovala ty, které by mohly být nevhodné nebo škodlivé pro kampaň a klienta. Pokud systém zjistí na stránce jakékoli potenciálně nebezpečné objekty, zabrání umístění reklamy. Kromě toho naši lidé opětovně prověřují umístění reklam, aby zajistili maximální bezpečnost pro klienta. Spolupracujeme také výhradně s nejdůvěryhodnějšími vydavateli, čímž přidáváme další vrstvu ochrany proti zobrazování reklam v nevhodném prostředí.

Jak se Hybrid přizpůsobuje přechodu k budoucnosti bez cookies, aby zajistil efektivní cílení a personalizaci ve svých reklamních kampaních?

Ve skutečnosti jsme přestali používat cookies přibližně před šesti lety a od té doby jsme založili naše kampaně na kontextu místo cookies. Jen v Polsku realizujeme každý měsíc asi 100 kampaní bez cookies a v celé střední Evropě dosahuje tento počet přibližně 300 kampaní měsíčně. Budoucnost bez cookies je pro nás již realitou. Naše zkušenosti ukazují, že kontextová reklama je výrazně efektivnější; v roce 2023 dosáhly naše kampaně průměrné míry prokliku (CTR) 1 %, což je více než trojnásobek průměru pro střední a východní Evropu, který je okolo 0,3 %. Kontextové cílení umožňuje přesnější směřování kampaní, než kdy dokázaly cookies. Těšíme se na nové výzvy, které budoucnost přinese, a na objevování způsobů, jak je řešit.

Ukázka reklamy. Autor: Hybrid Europe

Jak předpokládáte, že odstranění cookies třetích stran ovlivní celkovou podobu programatické reklamy a jakou roli budete v tomto budete hrát?

Upřímně řečeno, je těžké předpovídat budoucí směr online marketingu. Několik řešení je již dostupných a pravděpodobně se jich objeví ještě více. Jak jsem již zmínil, Hybrid se primárně zaměřuje na kontextovou reklamu využívající rozpoznávání obrazu a obsahu. Kromě toho jsme vyvinuli vlastní PIXEL kód pro identifikaci podobných uživatelů, vlastní systém sledování ID a Hybrid Triggers. Odklon od cookies pro nás nepředstavuje hrozbu; naopak, věříme, že toto bude mít velmi pozitivní dopad na reklamní trh.

Můžete sdílet nějakou referenci, kde platforma Hybrid významně ovlivnila výsledky reklamní kampaně klienta?

Existuje mnoho příkladů, ale jeden nedávný se týkal kampaně pro značku Under Armour, která uvedla na trh nový pár sportovních bot a chtěla přilákat zákazníky do svých obchodů, aby je vyzkoušeli. Zobrazovali jsme reklamy, které ukazovaly adresu a vzdálenost k nejbližší prodejně pro uživatele chytrých telefonů v okruhu 10 km. Poté jsme měřili počet uživatelů, kteří navštívili tyto prodejny po zhlédnutí reklamy. Klient uvedl, že „pokročilá analytika, umožněná kombinací geolokace a AdTech technologie, nám dovolila optimalizovat aktivity zaměřené na motivaci zákazníků k návštěvě našich obchodů. To je důležité v tak konkurenčním odvětví, jakým je naše.“

Jaké nové trhy zvažujete pro expanzi Hybridu a jaké faktory ovlivňují tyto rozhodnutí?

Během posledních šesti let jsme se rozšířili po celém středoevropském regionu a nyní působíme v Polsku, Německu, Rumunsku, České republice, Chorvatsku a na Slovensku. Navíc jsme založili několik kanceláří v Asii – v zemích jako Indonésie, Thajsko, Vietnam a Indie – a máme kancelář v New Yorku, USA. Nedávno jsme začali prozkoumávat latinskoamerický trh; k 1. lednu tohoto roku jsme založili novou pobočku v této oblasti a aktuálně vedeme jednání s Mexikem. Ve zkratce, rychle se rozšiřujeme a doufáme, že brzy budeme schopni realizovat kampaně globálně.

Tento obsah je součástí série AI Crunch Voice a vznikl ve spolupráci se společností Hybrid Europe.

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch