Home Rozhovory Od obchodních center k veřejné dopravě: IC Systems.ai využívá síly umělé inteligence

Od obchodních center k veřejné dopravě: IC Systems.ai využívá síly umělé inteligence

by Redakce
ic systems.ai

V tomto rozhovoru s Kateřinou Máchovou a Filipem Naiserem ze společnosti iC Systems.ai se dozvíte více o technologii založené na umělé inteligenci a neuronových sítích, která přináší revoluci v oblasti sledování pohybu zákazníků. Od obchodních center až po veřejnou dopravu, tato technologie nabízí cenné vhledy a přesné statistiky, které mohou zásadně ovlivnit rozhodování podniků.

Můžete nám vysvětlit, na jaké technologii vaše řešení funguje a jakým způsobem sbírá data o pohybu zákazníků?

Filip Naiser (FN): Technologie iC systems je založena na umělé inteligenci a neuronové síti. Existuje několik způsobů, jak na systém pohlížet. Můžeme říci, že senzor učíme na základě  obrovského množství statistických dat. Lze se na něho dívat především jako na technologii  která nám na základě  vložených informací dokáže vyhodnotit různé vstupy. Výsledkem je informace o věku, pohlaví počtu osob nebo například kočárků.

Pro koho je vaše řešení vhodné?

Kateřina Máchová (KM): Naše řešení je vhodné pro obchodní centra,  kteří chtějí mít přehled buď o svých nájemcích, nebo o samotných zákaznících. Technologie se v současné době používá i v retailu, administrativních budovách a řešení se začíná rozšiřovat i do veřejné dopravy.

Kateřina Máchová, ic systems.ai
Kateřina Máchová, Sales Manager @ iC Systems.ai

S jakými klienty v této oblasti spolupracujete a jakých výsledků jste dosáhli?

KM: V současné době spolupracujeme s klienty v oblasti retailu, nákupních center, administrativních budov a veřejné dopravy. Přidanou hodnotu  vidíme v lepší připravenosti klienta na změny a možný odchod nájemníka. Sledujeme tím především předcházení prázdných jednotek a výpadku v platbách nájemného.

Říkáte, že váš produkt je vyvinut "od profíků pro profíky". Jak vám předchozí zkušenosti pomohly?

FN: Tým, který pracuje na vývoji technologie, se skládá ze špičkových odborníků. Dá se říci, že se v této oblasti pohybujeme v podstatě celý život a každý z nás si nějakým způsobem vyšlapal svou cestu. Obrovskou výhodu vnímám v tom, že výstupy pro zákazníky jsou vždy přizpůsobené pro daný segment. A pokud mám nějaké otázky týkající se businessu, mám vždy k dispozici zkušené mentory z oblasti retailu i obchodních center, se kterými mohu probrat případné problémy. Tím, že produkt společně diskutujeme, snažíme se ho stále posouvat kupředu a naše procesy postupem času automatizovat a optimalizovat…

Filip Naiser, ic systems.ai
Filip Naiser, Head of Research and Development @ iC Systems.ai

Čím se odlišujete od konkurence?

FN: Rozdíl vnímáme především v přístupu ke klientovi. Snažíme se pro každého zákazníka systém customizovat a pro každou jednotlivou instalaci garantujeme něco, čemu říkáme vizuální zkouška, kde ověřujeme, že systém počítá s přesností, kterou garantujeme. Také si myslím, že je senzor cenově dostupný a nabízí velké množství dat, která zákazníci doposud nemají.

Jaká všechna data vaše senzory získávají?

KM: Senzory získávají údaje o počtu osob ve sledované nájemní jednotce. Sledují také věk, pohlaví, ale i další informace, jako jsou kočárky nebo skupinové nakupování.

ic systems.ai data
Autor: iC systems.ai

Může vaše technologie přispět třeba i k lepšímu plánování dopravy ve městech?

KM: Ano, naše technologie se do této oblasti pomalu dostává. Díky senzorům může dopravní společnost sledovat, jak jsou vozidla  v konkrétních časech vytížena a odpovídajícím způsobem posílit  spoje nebo je naopak omezit v případě jejich nevyužívání

Jak rychle a jakým způsobem mají zákazníci přístup k reportům a statistikám?

KM: Klient má přístup k iC Cloudu, takže data jsou dostupná online hned druhý den.  Nechybí ani XLS export surových dat (denně dle potřeby) nebo týdenní a měsíční souhrnný reporting ve formě PDF.

Kam se bude vývoj této technologie ubírat dál?

FN: Co se týče funkcí, možností je opravdu spousta a základem pro nás je soustředit se vždy na jednu funkci, která se pak vylepšuje. Senzor je specifický v tom, že se dokáže naučit téměř cokoliv. Postupně se tedy snažíme zpracovávat podněty, které přichází od zákazníků. Dá se tedy říci, že  i samotní zákazníci určují směr budoucího vývoje.

Tento rozhovor vznikl díky partnerství AI Crunch a iC Systems.AI. Chceš se také stát naším partnerem a být tady vidět? Ozvi se nám!

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch