Home Zprávy Využití generativní AI ve startupovém světě: Názory lídrů

Využití generativní AI ve startupovém světě: Názory lídrů

by Redakce

Nejen ve světě technologií a inovací se generativní AI rychle stává nástrojem číslo jedna. Přední postavy známých startupů nám odhalují, jak tuto technologii začleňují do svých firemních procesů, vývoje produktů či třeba vzdělávání zaměstnanců. Zjistěte, jak se firmy přizpůsobují éře umělé inteligence.

Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs

Umělou inteligenci ve StartupJobs využíváme jak v samotném produktu, tak i interně v týmu. V rámci produktu už nyní propojuje vhodné kandidáty s relevantními pozicemi a připravujeme i její další využití, které by lidem mělo pomoci s hledáním práce. 

V týmu ji samozřejmě využíváme také, zaměstnanci mají k dispozici placenou verzi pro neomezené využití. AI je jak v našem vývoji, kde týmu pomáhá zjednodušit a zrychlit některé činnosti ohledně práce s databází či zdrojovým kódem, přes marketing pro hledání inspirace a pomoc s texty až po různé experimenty napříč odděleními. 

Aktuálně je spíše ve fázi, kdy si ji každý musí osahat, vyzkoušet ze svého pohledu a hledat způsoby, jak by jeho práci mohla zefektivnit, aby měl každý v týmu prostor posouvat věci vpřed rychleji. 

Juraj Masár, CEO a spoluzakladatel společnosti Better Stack

Před deseti lety byl velmi populární tzv. “Google hacking”, tedy používání pokročilých funkcí v Googlu. Vidím hodně paralel mezi Google hackingem a dnešním prompt engineeringem. Myslím, že se stane běžnou počítačovou dovedností a firmy ji budou vyžadovat od svých zaměstnanců, stejně jako dnes vyžadují základní znalost práce s Googlem nebo s Excelem.

Tomáš Vocetka, CTO Omio

Interně využíváme generativní umělou inteligenci k automatizaci rutinních činností. Například v marketingu ji využíváme pro generování takzvaných „landing pages“, na které lidé přicházejí třeba z vyhledávače a kterých máme tisíce. Samozřejmě ji v rámci marketingu využíváme také na tvorbu jednodušších textů a jako ad hoc pomocníka. 

Specializované nástroje generativní AI využíváme také ve vývoji, například GitHub Copilot, který pomáhá s kódováním jednoduchých rutinních částí kódů a umožňuje nám tak soustředit se na komplexnější problémy.

Co se týče využití umělé inteligence v našich produktech, tak aktuálně jsme zveřejnili plugin pro čtvrtou verzi ChatGPT. Tento plugin umožňuje přímo v ChatGPT plánovat cesty, hledat dopravní spoje a jízdenky, srovnávat ceny atp. Zatím se však jedná spíše o experimenty ve jménu inovace. Více mainstreamové využití generativní AI, které by přineslo větší výhody pro zákazníka stále hledáme, nicméně v technologii vidíme obrovský potenciál.

Martin Kešner, zakladatel Vodafone Nápad roku, partner J&T Ventures

Míra využití generativní umělé inteligence mezi mladými technologickými firmami je enormní, což vyplynulo v rámci šetření mezi 30 letošními finalisty šestnáctého ročníků Vodafone Nápad roku. Zkušenost s využitím AI má 73 procent firem, které uvedly, že technologie AI je nedílnou součástí jejich produktu či služby dodávaných jejich zákazníkům. 

Startupy využívají hojně generativní umělou inteligenci i interně, s cílem zvýšit produktivitu práce. A to zejména v oblastech vývoje software, marketingu či sales – kromě klasického generování textů, obrázků, videí, hudby či psaní nebo opravy kódu. 

Konkrétním příkladem využití generativní AI, které přineslo značné časové i finanční úspory, je firma, která ukončila spolupráci se svým interním grafikem a začala využívat nástroj MidJourney. Místo měsíčního platu grafika, platí necelých sto dolarů měsíčně a výstupy jsou téměř totožné. 

Ze zkušenosti firem vyplynula zajímavá skutečnost, že míra adopce AI nástrojů mezi mladými zaměstnanci není vždy bezproblémová a řada z nich se této práci s AI nástroji obává či dokonce aktivně brání. Proto zakladatelé investují do edukace a přináší svým zaměstnancům různé workshopy či jiné vzdělávací aktivity. 

To, jak se oblast rychle rozvíjí a jaké jsou možnosti využití generativní umělé inteligence, ukazuje AI agregátor „There’s An AI For That“, kde k dnešnímu dni můžete nalézt více jak 6,5 tisíce různých AI nástrojů, včetně recenzí a přehledu, které jsou placené či zdarma. Začít můžete hned, aby vám neujel AI vlak.

Využití AI v podnikání - AI startupy

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch