Home Zprávy Umělá inteligence v srdci průmyslu: PARTORY optimalizuje dodávky kovových dílů

Umělá inteligence v srdci průmyslu: PARTORY optimalizuje dodávky kovových dílů

by Redakce
Partory

Zjednodušit strojírenským firmám dodání kovových dílů a zefektivnit výrobu – to je poslání české společnosti PARTORY. Zaměřuje se totiž na řešení problematiky jednoho dodavatele a přetížených nákupních oddělení. Procesy, které běžně trvají týdny, dokáže zkrátit až na hodiny. Během své existence dokázala společnost svým řešením zefektivnit nákupní procesy již pro více než 2 200 firem v Evropě, 700 zákazníkům a 1 500 dodavatelům kovových dílů, a dodala přes 3 800 000 kusů dílů. Firma ovšem donedávna působila pod jiným názvem a značku PARTORY představila teprve před několika měsíci. Cílem nového brandu je zejména podpořit její kredibilitu v očích tradičního průmyslového odvětví a ukázat PARTORY jako největší digitální továrnu bez jediného vlastního stroje. Pro letošní rok má společnost ambice dostat se na obrat zhruba 8 milionů eur a vybojovat si pevnou pozici ve státech Beneluxu.

„Podle našich zkušeností více než 87 % firem s obratem nad 1 miliardu korun je až u 170 různých komponentů potřebných k výrobě závislých na jediném dodavateli. To představuje značné riziko, které může potenciálně vést k zastavení výroby u více než 260 strojírenských podniků v Česku s kumulovaným obratem 1,5 bilionu korun. Nalezení pouze jednoho dodavatele může zabrat téměř 90 hodin a vyjde přibližně na 60 000 korun. Navíc jeden dodavatel dodá do firmy v průměru zhruba 7 různých dílů. České firmy by ideálně potřebovaly najít 6 314 dodavatelů pro 44 200 komponentů, což představuje 561 971 hodin práce nákupních oddělení. Z toho vyplývá nutná potřeba automatizace a využití pokročilých technologií, bez nichž budou firmy nadále čelit riziku výpadků,“ komentuje Milan Málek, spoluzakladatel a CEO PARTORY.  

Milan Málek
Milan Málek, spoluzakladatel a CEO PARTORY. Autor: PARTORY

Společnost nabízí řešení v podobě technické podpory v procesu nákupu, zajišťuje další nové dodavatele, pomáhá získat díly za lepší ceny i ve vyšší kvalitě a ulehčuje nákupčím jejich již tak náročnou práci. Výrobky jsou od certifikovaných evropských dodavatelů, což vede mimo jiné ke snížení uhlíkové stopy, zkrácení dodacích lhůt a přináší podporu lokálních zdrojů v různých zemích. Celý proces zprostředkovává omnichannel přístup a vlastní aplikace, která zprocesuje všechny poptávky, objednávky a technické podklady. PARTORY také zvládne prověřit kapacitu subdodavatelů a jejich zkušenosti. 

Pomocí vlastní umělé inteligence dokáže společnost analyzovat až 3 000 technických výkresů za měsíc, což zkracuje proces z týdnů na dva dny. Za šest let dodala společnost více než 3 800 000 dílů, mezi kterými byly nejčastěji plechy, jekly a trubky. Aktuálně pomáhají více než 700 zákazníkům vybrat si z portfolia 1 500 dodavatelů a průměrná hodnota jedné dodávky je zhruba 180 000 korun. Největší množství dílů firma dodává do Nizozemska, České republiky a Německa. 

Nový brand společnosti

„Naše společnost má ambice růst rychleji, a proto jsme nově PARTORY. Chceme, aby brand, ale i celá společnost reprezentovaly důvěru, inovaci a odbornost ve strojírenství. Původní název ovšem nebyl dostatečně čitelný pro partnery společnosti. Rozhodli jsme se ho proto změnit na PARTORY, aby lépe vystihoval naši činnost a podstatu. Nový název je složeninou anglických slov „PART“ (díl) a „FACTORY“ (továrna). PARTORY tak ztělesňuje identitu největší digitální továrny s neomezenými možnostmi výroby bez nutnosti vlastnit strojní vybavení a jsme připraveni splnit očekávání zákazníků na nejvyšší úrovni. Naší konkurencí je současný zavedený systém dodavatelského řetězce, jehož neefektivitě nastavujeme zrcadlo a zcela tak měníme zažité pořádky. V tom, co děláme, jsme unikátní,“ dodává Jakub Málek, spoluzakladatel a CTO PARTORY.

Jakub Málek
Jakub Málek, spoluzakladatel a CTO PARTORY. Autor: PARTORY

Nový název PARTORY má za cíl jasně reflektovat hodnoty firmy, specializaci ve strojírenském průmyslu a zároveň dobře komunikovat pozici PARTORY na trhu. Samotný proces rebrandingu trval tři měsíce a klíčovým krokem v tomto procesu byla jak analýza trhu, tak i vývoj nové identity a komplexní redesign marketingových a obchodních materiálů.

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch