Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je aktuálně v plném proudu. Mezi projekty se v letošním ročníku představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.
„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v Laboratoři přivítáme, a ani jedenáctý ročník nezklamal naše očekávání. Vidíme, že se týmy snaží maximálně využít možnosti akceleračního programu k rozvoji svých produktů,“ komentuje Jan Fencl, projektový manažer Laboratoře Nadace Vodafone.
Testování v Německu a nové cílové skupiny
Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly celkem čtyři projekty, které se snaží prostřednictvím moderních technologií pomáhat různým skupinám, například lidem se zdravotním postižením, studentům a mnoha dalším.
Prvním z projektů je VR CPR, který vyvíjí aplikaci pro trénink resuscitace. Tu v současné době testují jeho němečtí partneři ASB, Maltester, Charité – Best, MKT a další. Projekt také aktuálně pracuje na doplnění některých funkcí, jako AED trénink pro veřejnost či resuscitace pomocí klasického a plicního defibrilátoru pro odborníky. Autoři mimo jiné implementovali i funkci automatického volání záchranné služby prostřednictvím aplikace Záchranka.
Projekt OMG Robotics, který usiluje o edukaci veřejnosti v oblasti robotiky a měření, se v rámci Laboratoře zaměřuje na nastavení cílů kampaně a správné zacílení publika, zejména pedagogické pracovníky. V současnosti připravuje i moduly pro využití IoT.
Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil novou verzi webového rozhraní, včetně ukrajinské jazykové mutace. V rámci odborného mentoringu se jeho tvůrci zaměřili na prezentaci projektu a marketing, který cílí zejména na rodiče. Projekt na své platformě také spustil nové funkce jako úkoly, notifikace či pochvaly a rozšířil výuková videa a cvičební listy. Svou aplikaci rovněž přizpůsobil různým věkovým skupinám či dětem se speciálními potřebami.
Čtvrtý projekt, Théseus, zpřístupňuje pomocí technologií digitální obsah nevidomým. Společně s mentory se zaměřil na marketing a komunikaci projektu, a to i s ohledem na blížící se novou legislativu ve veřejném i soukromém sektoru. Autoři projektu se také zaměřují na vývoj prototypu online nástroje pro testování přístupnosti. Ten bude všem zájemcům o přístupnost sloužit jako nízkoprahový vstupní bod, prostřednictvím kterého mohou začít přístupnost svého webu řešit.
„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem úsilí a inovativní technologické projekty s přesahem nadále podporovat. Velice se těším na pokroky, které jejich tvůrci odprezentují na červnovém Demo day,“ dodává Fencl.
- Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen
- Zamyšlení Billa Gatese: Rizika a problémy s umělou inteligencí
- Více andělských investorů a investorek. Akademie od ESIL a CBAA naučí, jak investovat do startupů
- Umělá inteligence v hudbě: kreativita nebo krádež?