Home Zprávy Testování prototypů v zahraničí, nové funkce a posilování marketingu – jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

Testování prototypů v zahraničí, nové funkce a posilování marketingu – jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

by Redakce
Laboratoř Nadace Vodafone

Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je aktuálně v plném proudu. Mezi projekty se v letošním ročníku představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v Laboratoři přivítáme, a ani jedenáctý ročník nezklamal naše očekávání. Vidíme, že se týmy snaží maximálně využít možnosti akceleračního programu k rozvoji svých produktů,“ komentuje Jan Fencl, projektový manažer Laboratoře Nadace Vodafone. 

Testování v Německu a nové cílové skupiny

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly celkem čtyři projekty, které se snaží prostřednictvím moderních technologií pomáhat různým skupinám, například lidem se zdravotním postižením, studentům a mnoha dalším.

Prvním z projektů je VR CPR, který vyvíjí aplikaci pro trénink resuscitace. Tu v současné době testují jeho němečtí partneři ASB, Maltester, Charité – Best, MKT a další. Projekt také aktuálně pracuje na doplnění některých funkcí, jako AED trénink pro veřejnost či resuscitace pomocí klasického a plicního defibrilátoru pro odborníky. Autoři mimo jiné implementovali i funkci automatického volání záchranné služby prostřednictvím aplikace Záchranka. 

Projekt OMG Robotics, který usiluje o edukaci veřejnosti v oblasti robotiky a měření, se v rámci Laboratoře zaměřuje na nastavení cílů kampaně a správné zacílení publika, zejména pedagogické pracovníky. V současnosti připravuje i moduly pro využití IoT. 

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil novou verzi webového rozhraní, včetně ukrajinské jazykové mutace. V rámci odborného mentoringu se jeho tvůrci zaměřili na prezentaci projektu a marketing, který cílí zejména na rodiče. Projekt na své platformě také spustil nové funkce jako úkoly, notifikace či pochvaly a rozšířil výuková videa a cvičební listy. Svou aplikaci rovněž přizpůsobil různým věkovým skupinám či dětem se speciálními potřebami.

Čtvrtý projekt, Théseus, zpřístupňuje pomocí technologií digitální obsah nevidomým. Společně s mentory se zaměřil na marketing a komunikaci projektu, a to i s ohledem na blížící se novou legislativu ve veřejném i soukromém sektoru. Autoři projektu se také zaměřují na vývoj prototypu online nástroje pro testování přístupnosti. Ten bude všem zájemcům o přístupnost sloužit jako nízkoprahový vstupní bod, prostřednictvím kterého mohou začít přístupnost svého webu řešit. 

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem úsilí a inovativní technologické projekty s přesahem nadále podporovat. Velice se těším na pokroky, které jejich tvůrci odprezentují na červnovém Demo day,“ dodává Fencl.

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch