Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje nového asistenta prodeje s umělou inteligencí. Ta posílí funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních zákazníků a patří u nich mezi ty nejoblíbenější. Společnosti využívající službu Sales Assistant již teď uzavírají třikrát více prodejů ve srovnání s těmi, které ji nevyužívají. Funkce rozšířená o AI poskytuje obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu, vyšší profitabilitu i výkonnost týmů.
„Naším cílem bylo aplikování umělé inteligence do stávajícího produktu tak, aby pomáhala řešit reálné potřeby obchodníků a plnit jejich prodejní cíle. Integrací AI do produktu Sales Assistant poskytujeme prodejním týmům cílené a daty podložené rady pro zvýšení jejich výkonnosti. Nyní budou mít malé firmy, které využívají Pipedrive, přístup k osobnímu virtuálnímu asistentovi, který jim pomocí nejnovějších AI technologií pomůže stanovit priority, zaměřit se na správné obchody a identifikovat potenciální slabá místa v prodejním procesu,“ říká Jakub Kadlubiec, Director of Engineering společnosti Pipedrive.

Analýza prodejních vzorců a preferencí uživatele
Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně asistent poskytne praktická a realizovatelná doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

Nové funkce Sales Assistant pro zefektivnění prodejních procesů
Sales Assistant od Pipedrive přináší řadu nových funkcí, které využívají umělou inteligenci pro zefektivnění prodejních procesů. Jednou z klíčových novinek je předpověď pravděpodobnosti úspěchu při uzavření obchodu a doporučení dalších strategických kroků. Prodejní asistent s umělou inteligencí analyzuje každou obchodní činnost a na základě dat z minulých počinů firmy předpoví pravděpodobnost úspěšného uzavření obchodu. Následně poskytne doporučení na strategické kroky, které zvýší šance pro budoucí obchodování.
Další novinkou je doporučení nejperspektivnějších obchodů. AI asistent analyzuje všechny předchozí prodeje, vyhodnotí byznysy s vysokou šancí na úspěch. Prodejci se tak mohou zaměřit především na prosperující oblasti, které přinášejí firmě největší benefit.
Sales Assistant také přináší více poznatků o prodeji díky AI. Pomocí push notifikací informuje obchodní zástupce o průběhu jejich obchodů a upozorňuje je, pokud překročí průměrnou dobu, kterou v minulosti strávili srovnatelnými obchody.
Nové funkce pro lepší organizaci e-mailů a doporučení aplikací
Kromě toho Pipedrive oznámil uvedení dvou dalších funkcí. Nová služba Sales Inbox umožňuje synchronizaci více e-mailových účtů a udržuje všechny e-maily na jednom místě, což znamená rychlejší reakce díky eliminaci nutnosti přepínání mezi platformami. Nová funkce označování v rámci Sales Inbox umožňuje obchodníkům kategorizovat e-maily na základě jejich kritérií, filtrovat a identifikovat ty, které mají společné znaky, a zjednodušit proces vyhledávání a třídění e-mailů.
Poslední novinkou je doporučení SmartApp s podporou umělé inteligence, která analyzuje podnikání zákazníků a doporučuje nejvhodnější aplikace z Pipedrive Marketplace pro pokrytí a automatizaci příjmů.

- Nejlepší aplikace pro byznys? Hlavní roli hrají komunikační platformy i AI, v průzkumu od Pipedrive bodovali také Češi
- Usiluje o otevřený web pro všechny. Platforma Apify loni dosáhla obratu 300 milionů korun a vyrostla o 65 %
- Budoucnost využití AI v e-commerce: Detekovat podvod či si vyzkoušet tričko online už nebude problém
- Agnostix a Enehano zakládají AI startup. Rossie.AI vytváří na míru nástroje na zpracování přirozeného jazyka