Google se snaží předstihnout (nebo přinejmenším dohnat) konkurenci v oblasti umělé inteligence. Jak se technologický gigant brání proti novým hrozbám pro svůj core byznys a co chystá za revoluční změny ve vyhledávání? A pomůže mu projekt Magi?
Google je známý coby nejpopulárnější a nejvýkonnější vyhledávač na internetu. Ale co když by se to mělo změnit? Co když by se objevili noví rivalové, kteří by dokázali nabídnout lepší a chytřejší službu díky umělé inteligenci? To je scénář, který Google nemůže ignorovat. A proto pracuje na několika projektech, které mají zajistit jeho nadvládu i v budoucnosti. Jedním z nich je i Magi.
Magi do polévky, tedy do vyhledávače
Projekt Magi má za cíl vylepšit stávající vyhledávač pomocí umělé inteligence. Podle interních dokumentů, které zveřejnil The New York Times, jde o sérii experimentů, které testují nové funkce a možnosti vyhledávání. Například by měl být vyhledávač schopen lépe pochopit kontext a záměr uživatele, nabízet mu více personalizované a relevantní výsledky a reagovat na jeho dotazy přirozenějším a konverzačním způsobem.
Můžeme očekávat zcela nový vyhledávač?
Dalším projektem je úplně nový vyhledávač, který by měl být postaven na umělé inteligenci od základu. O tomto projektu se zatím ví málo, ale podle některých spekulací by mohl být spuštěn už v roce 2024. Cílem je prý vytvořit vyhledávač, který by dokázal nejen odpovídat na otázky, ale i předvídat potřeby uživatelů a nabízet jim informace, které ještě ani nevyhledali.
Google se tak snaží předstihnout konkurenci, která se také nezahálí. Jedním z nejvážnějších protivníků je Microsoft s jeho vyhledávačem Bing, který nedávno přidal novou umělou inteligenci, která mu umožňuje lépe porozumět přirozenému jazyku a generovat plynulé a smysluplné odpovědi. Bing tak zaujal například Samsung, který uvažuje o tom, že by ho nastavil jako výchozí vyhledávač na svých zařízeních místo Google. To by pro Google znamenalo ztrátu miliard dolarů ročně.

Konec dominance Googlu
Google se tak musí potýkat s novou realitou, ve které není jediným hráčem na poli umělé inteligence. A musí ukázat, že je stále schopen inovovat a přinášet lepší služby pro své uživatele. Jinak riskuje, že bude předběhnut a zastíněn svými soupeři. Rozhodně si musí počínat lépe, než v případě představení chatbota Barda, který svou špatnou odpovědí srazil hodnotu společnosti Google, resp. Alphabet o 100 miliard dolarů za jediný den.
Tip: Microsoft “zatápí” Googlu nejen ve vyhledávači, ale také na poli prohlížečů. Může nový Edge porazit Google Chrome?
- Český startup Apify umí firmám naplnit AI modely kvalitními daty. Nyní získává investici 70 milionů Kč
- AI jako klíč k cíleným inovacím a kybernetické bezpečnosti. To očekává v roce 2025 Agur Jõgi ze společnosti Pipedrive
- „Prompt engineering“ – nová pozice? Co na to říkají čeští technologičtí lídři?
- Ženy z vedení Mety a Samsungu míří do Pipedrive. Stanou se novými šéfkami produktu a marketingu