Smartsupp je globální SaaS produkt pocházející z České republiky. Jeho Co-Founderem a CEO je Vladimír Šandera, se kterým si dnes povídáme. Co přesně služba zákazníkům přináší, jaké zásadní novinky letos představí a jaké mají plány s integrací AI?
Proč jste založil Smartsupp a jaká byla vaše vize?
Smartsupp jsme stvořili především proto, že chceme přenést zkušenost z nakupování v kamenných prodejnách do online prostředí. V kamenných prodejnách je vždy dostupný specialista, který vám odpoví na vaše dotazy, poradí nebo navede na konkrétní produkt. Chceme, aby návštěvníci webových stránek našich klientů obdrželi tu nejlepší péči. Spokojený zákazník následně rád nakoupí, díky čemuž naši klienti pomocí Smartsupp mohou navyšovat své prodeje.
Jak se liší Smartsupp od ostatních nástrojů pro online komunikaci?
Smartsupp se kromě klasického využití live chatu (k zákaznické podpoře) zaměřuje také na prodej – snažíme se našim zákazníkům pomáhat navýšit konverze a online prodeje, což potvrzují naši zákazníci jako Koberce Breno, AAA Auto nebo Asko Nábytek. Ke kombinaci live chatu a chatbotů navíc nabízíme i video nahrávky, díky kterým mohou naši zákazníci sledovat chování návštěvníků na jejich webu, a zlepšovat tak jejich uživatelskou zkušenost.
Na jakých trzích dnes působíte a jaký mají jednotlivé země podíl na obratu?
Cílíme především na konverzační e-commerce, tedy e-shopy. Zaměřujeme se na střední Evropu, tedy Česko, Polsko, Slovensko, Maďarsko. Ale působíme i v Německu, Itálii, Francii, Nizozemsku a Španělsku. Největší podíl na našem obratu má právě střední a západní Evropa, které tvoří 80 % našich tržeb.
Jaké jsou vaše plány pro expanzi do nových zemí a trhů?
Jelikož jsme globální SaaS produkt, kde jsou minimální bariéry pro vstup na další trh, máme zákazníky z celého světa. V tomto roce chceme posílit naši pozici především na českém a polském trhu.
Na jaké zásadní novince nyní pracujete?
Letos budeme spouštět několik zajímavých novinek. Pracujeme na AI chatbotovi – napojení Smartsupp bota na chatGPT od Open AI. Chatbot bude umět personalizovaně oslovit návštěvníky na e-shopu. Postupně se chatbot naučí personalizované doporučení produktů na základě nákupního chování zákazníka.
Díky tomu, že Smartsupp používá jen v Česku přes 11 tisíc e-shopů a webů, dokážeme AI chatbota doručit širokému spektru zákazníků jako platformu. Díky úsporám z rozsahu i za velmi dostupnou cenu.
Další produktovou novinkou je lead generation – sběr segmentovaných poptávek pomocí chatbota. To se hodí hlavně večer, když jsou operátoři offline, ale hodně zákazníků zrovna v této době chce nakupovat. Data bude chatbot automaticky zasílat do CRM nebo emailing nástroje, kde bude tvořit segmentované přehledy zákazníků. Zákazníci budou rozděleni podle typu produktů, které je zajímají.
Jaké jsou hlavní výzvy a překážky při implementaci umělé inteligence do vašeho produktu?
Rychlost odezvy a spolehlivost chatGPT API 🙂
Jak vy sám využíváte umělou inteligenci v pracovním či osobním životě?
Vzhledem k tomu, že máme 9 lokalizací, ve Smartsupp nyní řešíme možnosti automatizovaných překladů produktu a návodů pomocí chatGPT. AI samozřejmě nedokáže psát odborné články jako člověk, ale pro překlad produktového rozhraní a help centra by mohla dávat smysl. Vím o firmách, které již pro lokalizace a generování contentu obsahu začali chatGPT využívat.
Co vás motivuje jako zakladatele a co je pro vás nejdůležitější ve vaší práci?
Fundamentální věc pro mě je, že se neustále učím něco nového. Moje práce není stereotyp. Jsem nadšený, že z malého města ve střední Evropě dnes díky technologiím dokážeme budovat produkt, který používají zákazníci po celém světě, od Jižní Ameriky po Taiwan. Každý měsíc nasadí Smartsupp na svůj web několik tisíc nových e-shopů a firem a ihned ho začnou používat. Není třeba půlroční implementace nebo zdlouhavý vývoj na míru. Tato rychlost a obrovský dosah je obrovsky motivační a přes všechny problémy a překážky mi dodává energii neustále posouvat Smartsupp vpřed.
Co byste poradil začínajícím podnikatelům, kteří chtějí vybudovat úspěšný SaaS produkt?
Těžká otázka. Faktorů pro úspěch je mnoho. Zopakoval bych zde, co zmiňuji výše. Klíčové je naslouchat zákazníkům a řešit reálný problém, který zákazník má. Důležité je také rychle iterovat a releasovat produkt a nové funkce co nejdříve ven. A vytrvalost. Hlavně to nevzdat.
Kdo jsou vaši investoři a jak jste s nimi navázal spolupráci?
Naši investoři jsou české fondy Reflex Capital a Novira Capital. S Vítem Vrbou z Novira Capital jsme se znali již delší dobu osobně přes JIC (Jihomoravské Inovační Centrum). Vít nás napojil na Ondřeje Fryce, který v té době zakládal fond Reflex Capital. Smartsupp je oba zaujal. Viděli v něm potenciál a domluvili jsme se v roce 2016 na investici.
- Jak InstaCover s pomocí AI mění obor pojišťovnictví: Exkluzivní rozhovor s CEO Janou Lopatovou
- Budoucnost advokacie přichází: Rozhovor s Martinem Kašparem z Wolters Kluwer
- Inovace ve financích: Jak Orbi s pomocí AI zlepšuje finanční zdraví uživatelů
- Rozhovor s Markétou Fibigerovou: Jak 1. IT Gymnázium využívá umělou inteligenci ve výuce a jak se mění vzdělávací prostředí