Home Zprávy Až 7 milionů personalizovaných shrnutí z olympijského dění pomocí AI. Na poskytnutí těch nejlepších diváckých zážitků se podílel pražský tým Sky 

Až 7 milionů personalizovaných shrnutí z olympijského dění pomocí AI. Na poskytnutí těch nejlepších diváckých zážitků se podílel pražský tým Sky 

by Redakce
Sky

Letošní olympijské hry zaměstnávaly stovky tisíc lidí po celém světě. Výjimkou není ani pražský tým vývojářů společnosti Sky. Ten po dobu více než dvou týdnů usilovně spolupracoval na přenosu her do milionů zařízení zákazníků amerického Peacocku. Na rozdíl od klasického televizního vysílání škálují přenos videodat v různých formátech a kvalitách a divákům přinášejí inovace jako simultánní sledování několika živých přenosů na jedné obrazovce (multiview), aktivní řízení sledování živých přenosů nebo zpravodajství (live actions) a každodenní souhrny sportovního dění za pomoci umělé inteligence (Olympic recaps).

„Příprava na všechny možnosti a vytvoření platformy, která zvládne škálování na miliony zařízení, je náročná. U nás má s tímto zkušenost jen veřejnoprávní televize nebo O2 TV, ale ti pracují v nesrovnatelně menším měřítku. Například ve vysílání ČT mohou diváci sledovat maximálně dva souběžné přenosy, v televizi a na internetu. Zatěžkávací událostí pro nás byl již streamovaný zápas NFL Wild Card 13. ledna, který byl největší živě vysílanou událostí v historii USA s téměř 28 miliony diváků. Pomohl platformě Peacock dosáhnout nejvyššího počtu souběžných streamů a denního využití v její historii. Při přenosu olympijských her představujeme nové funkcionality jako multiview nebo personalizovaná AI generovaná videoshrnutí každodenního dění hlasem známé americké legendy, sportovního moderátora Ala Michaelse,“ říká Jan Špitálník, ředitel českého vývojářského centra Sky. 

Podle trendu z minulých ročníků můžeme čekat nárůst oproti předchozím 3 miliardám diváků, kteří olympiádu z Tokia sledovali v lineárním nebo online vysílání. Digitální platformy partnerů olympijského vysílání navíc zaznamenaly 28 miliard zhlédnutí videí, což představuje 139% nárůst oproti hrám v Riu v roce 2016. Tyto nárůsty nejen vykreslují měnící se mediální prostředí, ale také dobře ilustrují skutečnost, že hry v Tokiu byly první streamovanou olympiádou a zároveň nejsledovanější sportovní událostí na digitálních platformách.

O funkce jako z budoucnosti se staral tým českých odborníků

„Oproti již zmíněné České televizi Sky zprostředkuje různé záběry z každé ze 40 událostí, které jsou vysílány simultánně. Uživatelé amerického Peacocku si mohou vybrat až čtyři a ty sledovat na jedné obrazovce v reálném čase. Pro evropské publikum je to bohužel zatím hudba budoucnosti,“ popisuje Jan Špitálník. Tým vývojářů v pražském Karlíně spoluzajišťuje bezchybné fungování funkcí Olympic recaps i multiview po celou dobu her. Obě funkce byly vyvinuty ve vývojářském centru Sky v Lisabonu, na jejich úspěšném fungování a doručení k zákazníkům se už však naplno podílely všechny vývojářské týmy, včetně toho českého.

Číst dále

AI Crunch

Online magazín AI Crunch přináší informace ze světa umělé inteligence. Sleduj nové trendy a nadějné startupy využívající potenciál AI. Obsah pro tebe chroustáme do čtivé podoby.

©2024 AI Crunch